Produ polkaistiin käyntiin

Maaliskuun loppupuolella Salon BisnesAkatemiassa alkoi jälleen uusien tiimiyrittäjien tarina. Lilja työnimellä kulkenut opiskelijaryhmä oli saanut bisnesstartti-opintonsa enemmän tai vähemmän valmiiksi, ja oli valmis ottamaan uuden haasteen vastaan. Saimmekin tehtäväksi jatkaa osuuskunta Produn nimeä.

Aiempien vuosikurssien opiskelijoiden saatua osuuskuntavelvoitteensa päätökseen jo hyvissä ajoin pääsi uusi ja motivoitunut Produ-tiimi aloittamaan valmistelut vallanvaihtoa varten. Tiesimme jo valmiiksi osuuskuntamme koostuvan monen erialaisen alan osaajista, ja kiinnostuksen kohteita löytyvän vielä enemmän. Tämä näkyi heti Produn ensimmäisissä kokouksissa, joissa osuuskunta päätti yhdessä olla ulkoistamatta kirjanpitoaan ja sen sijaan antaa sen osaavan ja halukkaan tilitiimin käsiin. Jani, Teemu ja Niklas ovatkin tarttuneet tehtäviinsä suurella innolla. Ensimmäisten kokousten asialistalta löytyi myös kaikkia ennakkoon mietityttänyt osuuskunnan hallituksen valinta. Vaalipuheiden ja tiukan äänestyksen jälkeen hallituksen jäseniksi valikoituivat Susanna, Miro, Jere, Niklas ja Iiro. Hallitusäänestyksessä äänivyöryn saanut Niklas valittiin hallituksen puheenjohtajaksi.

Erilaiset kiinnostuksen kohteet ja osaamisalueet nousivat jälleen esiin, kun vastavalittu hallitus kokoontui päättämään osuuskunnan muista rooleista. Ehdokkaiden ilmoitettua halukkuuksistaan, päätti hallitus laittaa heidät todelliseen grilliin ja järjestää lähes haudanvakavat työhaastattelut. Ehdokastentin ja hallituksen pitkän kokouksen jälkeen oli äänestyksen aika. Hallitus pääsi julkistamaan valinnat jännittyneelle yleisölle huhtikuun alussa. Markkinointipäälliköksi valittiin Onni. Karoliina puolestaan sai some-vastaavan tittelin. Iiro valikoitui osuuskunnan myyntipäälliköksi. Oona ja Jani saivat kenties haastavimmat roolit, sillä osuuskunnan hallitus nimesi heidät team leaderiksi ja vara team leaderiksi.

Osuuskunta Produn saatua perusrunkonsa, oli aika kääntää katseet edessä odottaviin hyväntekeväisyysprojekteihin. Osuuskunta jakautui kahteen projektiryhmään, jotka alkoivat molemmat työstää omia ideoitaan valmiiksi kokonaisuuksiksi. Karoliinan johtama ryhmä päätti työstää sosiaalisen median koulutustapahtumaa yrittäjille. Tämä projekti tukee osuuskunnan tulevaa toimintaa erinomaisesti, sillä edellä mainittu idea on myös yksi osuuskunta Produn tulevista palveluista. Susannan vetämä ryhmä puolestaan aloitti hyväntekeväisyyshuutokaupan valmistelun. Tässä projektissa tiimiyrittäjät pääsevät verkostoitumisen lisäksi harjoittamaan myynti- ja markkinointitaitojaan.

Produ tulee saattamaan molemmat hyväntekeväisyysprojektit päätökseen ensi syksyyn mennessä. Osuuskunta Produ haluaa tulevassa toiminnassa päästä hyödyntämään kaikkien tiimiyrittäjiensä osaamista ja aiemmista projekteista saatua kokemusta. Tulemme tarjoamaan palveluinamme muun muassa markkinointia, tapahtumanjärjestämistä, some-koulutusta, verkkosivujen kehitystä ja ylläpitoa, asiakaskontaktien hoitoa ja tutkimuksia. Kaikkea tätä haluamme tehdä asiallisella ja rennolla otteella, tarjoten asiakkaillemme uusia näkökulmia ja ratkaisuja. Osuuskunta

Produn kantava voima on ennen kaikkea nuorten tiimiyrittäjien halu oppia ja kehittyä jatkuvasti entistä paremmiksi. Meitä ajaa eteenpäin menestyksen nälkä.

Me olemme osuuskunta Produ.

Blogitekstin kirjoitti Iiro Rauhala, Niklas Fagerlund ja Onni Orelma

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Arkistot
RSS SSS.fi uutisia