Rauta kolisee

Punttikuva

Punttien kolistelu on jatkunut ja myönteistä kehitystäkin on nähtävissä. Rauta nousee yhä kevyemmin, ja jossain pilkistää joku lihas. Tosin on tainnut hieman nousta myös oma paino, eikä pelkästään hartioiden kohdalta.

Teen salilla vuoropäivinä jalkojen, keskivartalon ja ylävartalon lihasten treeniä. Näin vartalon eri osat saavat myös lepoa. Paitsi koska penkkitulokseni on mielestäni liian huono, teen jonkun verran penkkiä myös jalka- ja keskivartalopäivinä.

Keskivartalon lihaksia haluan tehdä omana kokonaisuutenaan, koska tukilihasten merkitys on suuri muun kehittymisen ja myös vammautumisen ehkäisyn kannalta. Kun paketti on kasassa, ei tule niin helposti erilaisia nitkahduksia ja venähdyksiä.

Juoksut ovat jääneet hyvinkin vähiin viime aikoina. Sen sijaan salilla tein viimeksi mielenkiintoisen soutuharjoituksen aerobisena treeninä painoharjoittelun jälkeen. Muutaman minuutin kevyen soudun jälkeen lisäsin joka minuutti viisi sekuntia kovaa soutua, jolloin myös palautus lyheni vastaavasti.

Ensimmäisen minuutin aikana soudin siis 55 sekuntia rauhallisesti ja viisi sekuntia kovaa. Toisen minuutin aikana rauhallista soutua oli 50 sekuntia ja kovaa 10 sekuntia. Näin etenin, kunnes palautusaika oli viisi sekuntia ja tehojakso 55 sekuntia. Loppuun tietysti verryttelyt.

Mielessä kävi tehdä treeni pyramidina, eli sama takaisinpäin pitenevillä palautuksilla. Sisua ei kuitenkaan löytynyt tarpeeksi, kun olo oli viimeisen vedon jälkeen melko nääntynyt. Näinkin se oli hyvä salikerran lopputreeni, jolla sai hien kivasti pintaan.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Arkistot
RSS SSS.fi uutisia