Vuoden 2015 saldoa

Liikuntavuoteni 2015 oli kaikin puolin hyvä. Juoksurintamalla tein oman ennätykseni mm. viidellä kilometrillä (20,49), kympillä (43,34), puolimaratonilla (1.39,17) ja Cooperin testissä (3025 metriä).

Äijämeininkiin kuuluu tehdä kaikenlaisia tilastoja ja vertailla niitä. Siis täältä pesee:

Viime vuonna liikuin runsaat 378 tuntia. Se on 45 tuntia enemmän kuin vuonna 2014.
Juoksemiseen tästä ajasta kului 182 tuntia eli 48 prosenttia kaikesta liikunnasta. Siinä on 11 tuntia enemmän kuin edellisvuonna. Juoksemisen suhteellinen osuus liikunnasta kuitenkin vähän väheni, kun treenien kokonaistuntimäärä kasvoi.

Lihaskuntoharjoittelua kotona tai salilla tuli tehtyä selvästi aiempaa enemmän. Vuonna 2015 rääkkäsin lihaksiani 67 tuntia, kun vuotta aiemmin kulutin lihaskunnon harjoittamiseen vain 41 tuntia.

Lihaskuntoharjoittelun osuus kokonaismäärästä nousi 18 prosenttiin aiemmasta 12 prosentista. Punttisalilla ähkimistä on tullut harrastettua enemmän syksyllä ja talvella. Muita liikuntalajeja ovat olleet mm. reipas kävely, vaellukset, metsätyöt, hiihto, uinti ja suunnistus.

Kilokaloreja liikunnassa paloi noin 195 000. Jos ajatellaan, että kilo läskiä on noin 7 000 kilokaloria, niin meikäläinen ehti hikoilla yhteensä 28 läskikilon verran viime vuonna. Toki kroppa kuluttaa energiaa levossakin, joten ihan noin suoraviivaisesti asiaa ei voi ajatella. Ja paino on kuitenkin pysynyt suunnilleen samana.

Tälle vuodelle tavoitteet ovat samat kuin aina ennenkin: parantaa edelleen juoksutuloksia eri matkoilla Cooperista puolimaratoniin asti sekä nauttia liikunnan ilosta.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Arkistot
RSS SSS.fi uutisia