Satasen viikko

SONY DSCHyvät liikuntaviikot ovat jatkuneet. Viime viikolla liikuskelin eteenpäin yhteensä 101 kilometriä hiihtäen, juosten ja kävellen. Tästä hiihtoa oli 65 kilometriä, juoksua 28 kilometriä ja reipasvauhtista kävelyä kahdeksan kilometriä. Päivää kohti noin 14,5 kilometriä etenemistä.

Aikaa liikunnan parissa kului viisi minuuttia vaille kymmenen tuntia. Samalla tuli tehtyä pisin hiihtolenkki ikinä, vajaat 33 kilometriä. En ole mikään hiihtomies, mutta ihan mukava lenkki se oli lauantai-illan ratoksi. Sen päälle tietenkin saunaan.

Lihaskuntoharjoittelu jäi viime viikolla kokonaan väliin. Niinpä aloitin tämän viikon parin tunnin yhdistelmäharjoituksella, jossa poljin vuoronperään viisi minuuttia kuntopyörää ja tein viisi minuuttia lihaskuntoharjoittelua.

Viiden minuutin lihaskunto-osion aikana keskityin aina yhteen lihasryhmään ilman sarjojen välisiä taukoja. Osansa saivat hauikset, ojentajat, reidet ja pohkeet. Kun kahteen tuntiin mahtuu 12 lihaskunto-osiota, tuli eri lihasryhmille useampia jaksoja.

On muuten aika rankkaa tehdä esimerkiksi yhden jalan kyykkyjä 2 x 5 minuutin ajan viiden minuutin kuntopyöräilypalautuksella. Hikeä pukkasi, ja tytärkin tuli omista puuhistaan ihmettelemään ähinääni. Alkuun 15 toiston sarja vuorotellen kummallakin jalalla, sitten kymmenen ja loppuaika viiden sarjoissa.

Tuo yhdistelmäharjoitus on yksi sisällä tehtävistä lempiharjoituksistani. Toisinaan teen sitä niin, että otan mukaan myös soutulaitteen, jolloin rytmitys on viisi minuuttia pyörää, viisi soutulaitetta ja viisi lihasharjoitteita. Se tekee harjoituksesta hieman aerobisemman.

One Response to Satasen viikko

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Kommentit
Arkistot
RSS SSS.fi uutisia